ژئو ممبران PVC

ژئو ممبران PVC پی وی سی :
 یکی از پر مصرف ترین و با سابقه ترین ژئو ممبران ها جهت آب بندی سازه های زیرزمینی ژئو ممبران PVC (پی وی سی) می باشد که با ترکیب افزودنی های ویژه و نرم کننده ها  به فرمول ورق PVC تولید می گردد.
 ازکاربردهای عمده ژئوممبرین PVC می توان به آب بندی تونل های شهری - جاده ای- راه آهن - قطار شهری (مترو) - ایستگاه های مترو - زیر گذرها - گودها و فونداسیون ساختمان ها- بام سبز (Roof Garden) - پشت بام و سایر سازه های زیر زمینی اشاره نمود .
 نرمی بسیار عالی ، جوش پذیری فوق العاده با دستگاه های اتوماتیک و دستی ، مقاومت بسیار خوب در برابر اکسیداسیون خاک ، عدم ایجاد ترک تنشی ، مقاومت عالی در برابر سوراخ شدگی (Punching) ، ازدیاد طول مناسب به هنگام تزریق بتن با شکل و عوارض سازه و ... همگی موارد بالا از ژئو ممبران کالایی قابل اتکا در مصارف ژئو تکنیک ساخته است .


ورق ژئو ممبران PVC  نرم یا پلی وینیل کلراید گروهی از ژئو ممبران ها هستند که به علت خواص مکانیکی و شیمایی خود و انعطاف پذیری زیاد و مقاومت کششی عالی جهت ایزولاسیون تونل های مترو، فونداسیون ها، روف گاردن، چاله های آسانسور، تونل های انتقال و... به کار می روند و در دو نوع تک لایه و دولایه در دو رنگ سفید و مشکی تولید می شوند. مزیت عمده این ورق ها نسبت به ژئوممبران HDPE  انعطاف پذیری بالای آن و قابلیت اجرا در سطوح ناهموار می باشد.
از جمله ی مهمترین خصوصیات این محصول می توان به مقاومت در برابر سوراخ شدگی و مقاومت در برابر اکسیداسیون خاک اشاره نمود. همچنین رنگ و طول های سفارشی بر اساس سفارش مشتری قابل تولید می باشد.

مزایای ژئو ممبران نسبت به سایر آب بندها
•    کاهش هزینه‌های اجرای استخر ژئو ممبران در مقایسه با استخرهای بتنی و یا سنگ و سیمانی
•    زمان اجرای بسیار کمتر برای ساخت استخر ژئوممبران نسبت به استخرهای بتنی
•    عایق‌بندی بسیار بالاتر ورق ژئو ممبران در مقایسه با سایر پوشش‌های متداول
•    نچسبیدن خزه و جلبک به کف و دیواره استخر ژئو ممبران به طوری که استفاده از آن برای مخازن ذخیره آب شرب کاملاً استاندارد و متداول است
•    مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی (مانند نور آفتاب، یخ زدگی و …) و عوامل بیولوژیکی

کاربردهای ورق ژئو ممبران
اگر چه ورق ژئو ممبران بیشتر برای عایق‌بندی استخر ذخیره آب استفاده می‌شود، اما این محصول کاربردهای زیادی در صنعت، کشاورزی و دامپروری دارد. از آن جمله می‌توان موارد زیر را بر شمرد:
1.    پوشش استخرهای خاکی جهت ذخیره آب (مصارف کشاورزی، طیور و دامپروری)
2.    پوشش آب‌انبارها و مخازن سر بسته (مخازن ذخیره آب شرب روستایی، آب‌انبار مرغداری و امثال آن‌ها)
3.    عایق‌بندی مجدد استخرهای سیمانی و بتنی توسط ژئوممبران به منظور کاهش نفوذپذیری و افزایش راندمان بهره‌برداری
4.    پوشش دهی تالاب ها و دریاچه های مصنوعی
5.    عایق‌بندی استخرهای پرورش ماهی، میگو و سایر آبزیان
6.    پوشش مخازن ذخیره مواد نفتی و شیمیایی  (مانند استخرهای لیچینگ معادن، مخازن ذخیره روغن صنعتی)
7.    پوشش‌دهی کانال‌های انتقال آب، فاضلاب و زه آب